Branża bankowości rozwija się bardzo dynamicznie i olbrzymi wpływ na to ma oczywiście wykorzystanie innowacji technologicznych Fintech. W ostatnim czasie można zaobserwować bardzo przyśpieszony rozwój przede wszystkim w segmencie finansowym.

Płatności metodą biometryczną

Według przedstawicieli wielu banków, konsumenci coraz bardziej są skłonni do dokonywania płatności biometrycznych. Mowa tutaj między innymi o wykorzystaniu odcisków palca albo skanu twarzy. Jak powszechnie wiadomo coraz większym zainteresowaniem cieszą się nowoczesne smartfony i urządzenia mobilne, które umożliwiają korzystanie ze skanów. Wielu specjalistów z sektora Fintech (w tym Pwc – www.pwc.pl/pl/uslugi/doradztwo-prawne/fintech-insurtech-doradztwo-prawne.html )uważa, że w najbliższym czasie rozwijane będą właśnie tego typu metody uwierzytelniania. Nowoczesne technologie mają zapewnić nie tylko bardzo wysoki komfort, ale co najważniejsze mają zwiększyć bezpieczeństwo.

Fintech a banki w chmurze

Wielu specjalistów od nowinek technologicznych i rynku finansowego uważa, że w najbliższym czasie wszystkie banki znajdą się w chmurze. Warto wyraźnie zaznaczyć, że coraz więcej środowisk bankowy korzysta z chmury w wielu innych procesach, które nie są związane bezpośrednio z finansami. W dużej mierze to właśnie dzięki chmurze obliczeniowej możliwe jest znacząco odciążenie systemów komputerowych, które muszą pracować 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Komisja Narodu Finansowego coraz bardziej przekonuje się do tego, aby pozwolić bankom na działanie w chmurze.

Rozwój banków cyfrowych

Bankowość internetowa rozwija się w bardzo szybkim tempie. Już dzisiaj możliwe jest zarządzanie swoimi środkami finansowymi przez Internet, bez potrzeby kontaktowania się z pracownikami banku. Jest to bardzo wygodne i niesłychanie praktyczne rozwiązanie. Według najnowszych prognoz za 10 lat banki nie będą miały swoich placówek stacjonarnych. Doradztwo i kontakt z klientem odbywać będzie się online na przykład za pośrednictwem czasu. Dobrym przykładem firmy Fintech, która działa na tego typu modelu jest na przykład popularny Revolut, który jak powszechnie wiadomo korzysta z robota do komunikacji z poszczególnymi klientami.