Zatrudnienie doświadczonego Dyrektora Finansowego dla wielu firm może okazać się bardzo dużym wydatkiem. Kompetentni pracownicy to wydatek nawet 15 000 zł miesięcznie. Między innymi dlatego też warto dowiedzieć się kiedy najlepiej zatrudnić CFO w swojej firmie i czy w rzeczywistości będzie to opłacalna inwestycja.

O czym należy pamiętać?

Na zatrudnienie porządnego Dyrektora Finansowego decydują się najczęściej większe firmy, które mogą pochwalić się sporym doświadczeniem i renomą. Mali przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność gospodarczą rzadko kiedy decydują się na tego typu kroki. W Polsce można znaleźć bardzie wiele firm, które oferują swoim klientom wynajęcie doświadczonego CFO na godziny. Jest to doskonała propozycja dla młodych firm, które potrzebują na starcie odpowiedniej wiedzy finansowej, aby prawidłowo ukierunkować swój biznes.

W czym pomóc może CFO początkującym firmom?

Bardzo często pierwszym etapem rozwoju nowej firmy jest oczywiście stworzenie konkretnego produktu albo określonej usługi. W wielu przypadkach etap ten finansowany jest z zewnętrznych inwestycji albo oszczędności własnych. Każdy kto rozpoczyna biznes powinien bardzo dokładnie zastanowić się nad oszacowaniem, jak długo będziemy tworzyć dany produkt lub usługę. Tylko w ten sposób można stworzyć budżet i zaplanować wszelkie koszty. W zadaniu tym pomóc może CFO z takiej firmy jak Pwc. W dużej mierze to właśnie dzięki jego pomocy będzie można stworzyć plan, dzięki któremu nasza firma odniesie sukces. Dyrektor Finansowy może podpowiedzieć także jaką formę działalności wybrać i jak usprawnić prace z księgową.

Kiedy warto zatrudnić Dyrektora Finansowego?

CFO może okazać się bardzo pomocny nie tylko przy rozpoczynaniu działalności gospodarczej, ale również przy intensywnej promocji i sprzedaży nowych produktów i usług. Dobry Dyrektor Finansowy może pomóc przełożyć plany sprzedażowe na plany finansowe, co niestety nie jest prostym zadaniem. Kluczem do sukcesu jest wyliczenie rentowności nie tylko na poziomie pojedynczego produktu lub usługi, ale również na poziomie całej firmy.